Om kåren

Annestorpsdalens scoutkår bildades 1967 och är en del av Scouterna. Vi har för närvarande ca 200 medlemmar.

Scoutgården

Scoutgården ligger i Lindome, mellan Göteborg och Kungsbacka. Här håller vi våra veckomöten och ibland hajker.

Ekonomi

Kårens främsta inkomster utgörs av medlemsavgifter, bidrag från kommunen och förbund, almanacksförsäljning och julmarknaden.

Utgifterna begränsas genom väldigt mycket ideellt arbete som görs av ledare, föräldrar och andra med scoutanknytning.

Terminsavgiften är 300 kronor.

Några fasta aktiviteter under året

Terminsavslutningar
Till terminsavslutningar är hela familjen välkommen. Vårterminen kan ibland avslutas i samband med Djursjölägret under Kristi Himmelsfärdshelgen. Inbjudningar till dessa kommer ut i god tid.

Thinking Day
Den 22/2 firas Thinking Day av scouter världen över som en scoutdag. Vår scoutkår har som tradition att fira denna dag med Johanneskyrkans scoutkår i Lindome.

Vårläger
Under Kristi Himmelsfärdshelgen har vi kårläger vid Djursjön.

Fixardag på gården
I början av sommaren brukar vi ha en fixardag på gården dit man är varmt välkommen att komma och hjälpa till.

Julmarknaden
Julmarknaden genomförs första lördagen i december. Mycket av det som säljs eller lottas ut har fixats på veckomöterna på scoutgården.